بهشت ارغوان | حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

بهشت ارغوان | حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

ختم صلوات

ختم صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف)

طبقه بندی موضوعی

مرحوم راوندی در کتاب خرائج از سلمان فارسی روایت می کند که گفت:

فاطمه علیها السلام را دیدم که نشسته بود و پیش روی او آسیابی بود که جو را با آن دستاس می کرد و بر دسته دستاس خون تازه دیدم که در اثر ساییده شدن و زخم دست فاطمه علیها السلام بود و فرزندش حسین علیه السلام را دیدم که در گوشه ای دیگر گریه می کرد. دلم به حال زهرا علیها السلام سوخت. به او عرض کردم: ای دختر پیغمبر! این فضه است، چرا کار خانه را به او واگذار نمی کنی؟

در جواب من فرمود: رسول خدا صلی الله علیه وآله به من سفارش کرده که کارهای خانه را با او به نوبت انجام دهم. امروز نوبت من و فردا نوبت اوست.

سلمان گفت: من عرض کردم، پس اجازه دهید من به شما کمک کنم، یا جو را دستاس کنم یا حسین علیه السلام را آرام نمایم.

زهرا علیها السلام فرمود: من بهتر می توانم حسین را آرام کنم. پس تو جو را دستاس کن.

من مشغول دستاس کردن جو شدم و در این حال صدای مؤذن برخاست و وقت نماز شد، من برخاستم و به نماز رفتم. چون نماز تمام شد ماجرا را به علی علیه السلام گفتم، علی علیه السلام گریان شده، به خانه رفت، اما طولی نکشید که تبسم کنان بازگشت.

رسول خدا صلی الله علیه وآله ماجرا را از او پرسید و او در جواب گفت: به خانه رفتم، زهرا علیها السلام را دیدم که به پشت خوابیده و حسین روی سینه اش به خواب رفته و دستاس نیز خود به خود می چرخید! پیغمبر صلی الله علیه وآله تبسم کرد و فرمود: ای علی! مگر نمی دانی که خداوند متعال فرشتگانی دارد و آنها در زمین گردش می کنند تا خدمتکاری محمد و آل محمد را بکنند. (1).

در روایتی دیگر آمده که رسول خدا صلی الله علیه و آله روزی مشاهده کرد که خدمتکار منزل زهرا علیها السلام در حال استراحت است و فاطمه علیها السلام مشغول کار کردن. زهرا علیها السلام وقتی پدر را دید، عرضه داشت. «یا رسول الله علیّ یوم و علیها یوم»؛

ای رسول خدا! کار منزل را عادلانه تقسیم کردم، روزی به عهده من و روز دیگر به عهده خدمتکار است.

اشک در چشمان پیامبر صلی الله علیه و آله حلقه زد و فرمود: خدا آگاه تر است که رسالت را در کدام خانه قرار دهد. (2) .

زهرا علیها السلام نه تنها در رابطه با دیگران، حتی در رابطه با علی علیه السلام نیز کارها را به گونه ای عادلانه تقسیم کرده بود. به گونه ای که خمیر کردن، نان پختن، تمیز کردن و جارو زدن خانه به عهده فاطمه علیها السلام بود و کارهای بیرون منزل از قبیل جمع آوری هیزم و تهیه مایحتاج زندگی بر عهده علی علیه السلام.

امام صادق علیه السلام میگویند: این تقسیم کار با رهنمود رسول خدا صلی الله علیه و آله انجام گرفت. و آن گاه که رسول خدا این تقسیم را قرار داد و بنا شد کارهای داخل منزل را فاطمه علیها السلام و کارهای بیرون خانه را علی علیه السلام انجام دهد، زهرا علیها السلام با خوشحالی گفت: جز خدا کسی نمی داند که با این تقسیم کار تا چه اندازه خوشحال شدم، زیرا رسول خدا صلی الله علیه و آله مرا از انجام کارهایی که مربوط به مردان است بازداشت. (3) .

 


(1) بحارالانوار، ج 43، ص 28؛ ریاحین الشریعة، ص 127 – 126

(2) احقاق الحق، ج 10، ص 277.

(3) «فلا یعلم ما داخلنی من السرور الا الله بأکفائی رسول الله تحمل رقاب الرجال»؛ بحارالانوار، ج 43، ص 81 -31؛ وسائل الشیعة، ج 14، ص 123؛ قرب الاسناد، ج 25؛ تفسیر البرهان، ج 1، ص 282؛ ریاحین الشریعة، ج 1، ص 192.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

خـــانه | درباره مــــا | سرآغاز | لـــوگوهای ما | تمـــاس با من

خواهشمندیم در صورت داشتن وب سایت یا وبلاگ به وب سایت "بهشت ارغوان" قربة الی الله لینک دهید.

کپی کردن از مطالب بهشت ارغوان آزاد است. ان شاء الله لبخند حضرت زهرا نصیب همگیمون

مـــــــــــادر خیلی دوستت دارم