بهشت ارغوان | حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

بهشت ارغوان | حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

ختم صلوات

ختم صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف)

طبقه بندی موضوعی

وقتی که حضرت فاطمه علیها السلام وارد خانه علی علیه السلام شدند، رسول گرامی، علی را فرا خواندند و به فاطمه زهرا فرمان دادند تا پیش او بنشیند، آنگاه دست فاطمه علیها السلام را گرفت و در دست علی علیه السلام نهاد و فرمود: خدا دختر رسولش را بر تو مبارک فرماید.

ای علی! این فاطمه امانت من است نزد تو.

ای علی! این فاطمه بهترین همسری است که تو می توانستی انتخاب کنی و ای فاطمه! این علی برترین شوهری است که امکان داشت نصیب تو گردد. سپس فرمود:

پروردگارا! نیکیهای خود را برای آن دو و در دو فرزندشان قرار بده

پروردگارا! این دو، محبوب ترین مخلوق نزد من هستند.

خدایا! آن دو را دوست بدار من اینان را به تو می سپارم و فرزندان آنان را نیز از شر شیطان رانده شده در پناه تو قرار می دهم. (3)

پیامبر از اسماء خواستند که ظرفی از آب گلاب بیاورد و آنگاه از آن به سر و صورت فاطمه و علی علیهما السلام پاشیدند و برای فاطمه چنین دعا کردند:

«اَللّهُمَّ اِنَّها مِنّی وَ اِنّی مِنْها»؛

خداوندا، فاطمه از من است و من از اویم.

«اَللّهُمَّ کَما اَذْهَبْتَ عَنِّی الرِّجْسَ وَ طَهَّرْتَنی فَطَهِّرها»؛

خداوندا! همچنانکه پلیدی را از من دور و مرا پاک ساخته ای، فاطمه را پاک نگاه دار.

«اَللّهُمَّ اِنّی اُعیذُها و ذُرِّیَّتَها بِکَ مِنَ الشَّیْطانِ الرَّجیم»؛

خدایا! من وی و ذرّیه اش را از شیطان رانده شده به تو پناه می دهم.

سپس به همان صورت برای علی علیه السلام دعا کردند:

«اَللّهُمَّ هؤُلاءِ هُمْ اَهلِ بَیْتی فَاذْهَبْ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ طَهِّرْهُمْ تَطْهیراً»؛

خداوندا! اینان اهل بیت من هستند، پلیدی را از آنان دور بدار و آنان را پاکیزه گردان.

علی علیه السلام عرضه داشت: ای پیامبر خدا! مرا بیشتر دوست داری یا فاطمه را؟

پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: او برای من محبوب تر و تو برایم عزیزتری.

سپس این دعا را برای علی علیه السلام خواندند:

«اَللّهُمَّ اِنّی اُعیذُه بِکَ وَ ذُرِّیَّتَهُ مِنَ الشَّیْطانِ الرَّجیم»؛

خدایا! من وی و نسلش را از شر شیطان رانده شده در پناه تو قرار می دهم.

و آنگاه در حالی که آن دو را تنها می گذاشتند برایشان چنین دعا کردند:

«جَمَعَ اللَّهُ شَمْلَکُما وَ اَسْعَدَ جِدَّکُما وَ بارَکَ عَلَیْکُما وَ اَخْرَجَ مِنْکُما کَثیراً طَیِّباً» (4) ؛

خداوند جدایی شما را به یگانگی تبدیل کند و کوشش شما را سعید گرداند و برکت خود را بر شما فرو فرستد و از شما دو تن افراد پاک طینت بسیار پدید آورد.

 


(3) فاطمه زهراء از ولادت تا شهادت، ص 170.

(4) کشف الغمة فی معرفة الائمة، ج 1، ص 352.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

خـــانه | درباره مــــا | سرآغاز | لـــوگوهای ما | تمـــاس با من

خواهشمندیم در صورت داشتن وب سایت یا وبلاگ به وب سایت "بهشت ارغوان" قربة الی الله لینک دهید.

کپی کردن از مطالب بهشت ارغوان آزاد است. ان شاء الله لبخند حضرت زهرا نصیب همگیمون

مـــــــــــادر خیلی دوستت دارم