بهشت ارغوان | حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

بهشت ارغوان | حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

ختم صلوات

ختم صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف)

طبقه بندی موضوعی

...قالت: یا رسول الله ان سلمان تعجب من لباسی، فوالذی بعثک بالحق مالی و لعلی منذ خمس سنین الا مسک کبش تعلف علیها بالنهار بعیرنا فاذا کان اللیل افترشناه و ان مرفقتنا لمن أدم حشوها لیف فقال النبی صلی الله علیه و آله: یا سلمان ان ابنتی لفی الخیل السوابق... (44)

آیه ای درباره جهنم بر پیامبر صلی الله علیه و آله نازل شد. پیامبر، شدیداً گریه کردند. اصحاب نیز از گریه پیامبر به گریه افتادند. ولی نمی دانستند چه آیه ای نازل شده و کسی نیز نمی توانست از پیامبر، علت گریه را جویا شود.

بعضی از اصحاب، نزد فاطمه علیها السلام رفتند و گریه پیامبر را با فاطمه علیها السلام مطرح کردند زهرا علیها السلام خود را با پارچه کهنه ای که دوازده جای آن پاره شده بود و آن را با بندهایی از شاخه درخت خرما دوخته بود پوشاند و نزد پیامبر آمد. سلمان، این لباس را که بر تن زهرا علیها السلام دید گریه اش گرفت و با شگفتی گفت: دختران قیصر و کسری در حریر زندگی می کنند ولی دختر پیامبر با چنین لباسی به سر می برد. حضرت زهرا علیها السلام که نزد پیامبر آمد و فرمود: ای پیامبر خدا! سلمان از لباس من شگفت زده شده است ولی به خدایی که تو را به حق برانگیخت پنج سال است که من و علی تنها یک پوست میش داریم که روزها شترمان روی آن علف می خورد و شب که می شود فرشش می سازیم و پشتی ما پوستی است که درونش لیف خرما است. پیامبر فرمود: ای سلمان! دخترم از پیشتازان است.

 


(44) بحارالانوار، ج 8 ، ص 333، ح 62.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

خـــانه | درباره مــــا | سرآغاز | لـــوگوهای ما | تمـــاس با من

خواهشمندیم در صورت داشتن وب سایت یا وبلاگ به وب سایت "بهشت ارغوان" قربة الی الله لینک دهید.

کپی کردن از مطالب بهشت ارغوان آزاد است. ان شاء الله لبخند حضرت زهرا نصیب همگیمون

مـــــــــــادر خیلی دوستت دارم