بهشت ارغوان | حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

بهشت ارغوان | حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

ختم صلوات

ختم صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف)

طبقه بندی موضوعی

در روایات دینی روزهای هفته و ساعات شبانه روز هر یک به نام مبارک یکی از معصومین علیهم السلام نامگذاری شده است و برای هر روز و هر هفته با توجه به همین نامگذاری ها ادعیه و اعمالی وارد می باشد.

بخشی از این اعمال در حاشیه مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی و در دیگر کتابهای دعا آمده است. از جمله از بین روزها روز یکشنبه متعلق به امیرالمؤمنین علیه السلام و فاطمه زهرا علیها السلام می باشد و از بین ساعات شبانه روز ساعات آخر شب نزدیک اذان صبح متعلق به فاطمه زهرا علیها السلام می باشد. زیارت مخصوص روز یکشنبه در مفاتیح الجنان چنین نقل شده است:

اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا مَمْتَحِنَةُ امْتَحَنَکِ الَّذِی خَلَقَکِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَکِ وَ کُنْتِ لِما اِمْتَحَنَکِ بِهِ صابِرَةً وَ نَحْنُ لَکِ اَوْلَیاءُ مُصَدِّقُونَ وَ لِکُلِّ ما اَتی بِهُ اَبُوکِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ َ الِهِ وَ سَلَّمَ وَ أَتی بِهِ وَصِیُّه عَلَیْهِ السَّلامُ مُسَلِّمُونَ وَ نَحْنُ نَسْئَلُکَ اللَّهُمَّ إِذْ کُنَّا مُصَدِّقِینَ لَهُمْ أَنْ تُلْحِقَنا بِتَصْدِیقَنا بِالدَّرَجَةِ العالِیَةِ لِنُبَشِّرَ اَنْفُسَنا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنا بِوِلایَتِهِمْ عَلَیْهِمُ السَّلامُ.

[سلام بر تو باد ای آزموده خدایی، که نور تو را آفرید؛ پیش از آنکه تو را در دنیا بیافریند خدا تو را در آنچه امتحان کرد ثابت و صابر یافت. و ما شیعیان، شما را دوستدار و تصدیق کننده ایم و به هر چه بر پدر بزرگوارت صلی الله علیه و آله از جانب خدا آمده همه را ایمان داریم و بر هر چه وصی او علیه السلام دستور داده تسلیم هستیم و خدایا از تو درخواست می کنیم که چون ما آن بزرگواران را تصدیق کرده ایم به آن تصدیق و ایمان، ما را به درجه عالیه (بهشتی) برسانی تا به خود بشارت این مقام را بدهیم که به واسطه ولایت و دوستی آن بزرگواران پاک (از گناه) می گردیم. (1)

همچنین در کتاب فضائل الزهرا علیها السلام در مورد ساعت مخصوص حضرت زهرا علیها السلام چنین آمده است:

ساعت خاص آن بانو (حضرت زهرا علیها السلام) ساعت آخر شب، یک ساعت به اذان صبح است که بهترین ساعات و وقت استجابت دعا است.

این ساعت به ملکه اسلام تعلق دارد. وجه اختصاص این ساعت به حضرت، مستوری آن بانو است از نامحرمان و اشاره به این است که آن معظمه، لیلة القدر حقیقی است تا آنجائی که فِیها یُفْرَقُ کُلُّ أَمْرٍ حَکیمٍ. پس لیله مبارکه آن مخدره باشد و لذا سوره قدر را ده بار در آن ساعت خواندن اثر عمیق دارد. و از روزهای هفته یکشنبه به آن حضرت تعلق دارد و زیارت بانو با زیارت حضرت علی علیه السلام خوانده می شود. (2).


(1) مفاتیح/ ص 101/ زیارت روز یکشنبه.

(2) فضائل الزهرا"علیها السلام"/ سید محمدتقی مقدم/ ص 266.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

خـــانه | درباره مــــا | سرآغاز | لـــوگوهای ما | تمـــاس با من

خواهشمندیم در صورت داشتن وب سایت یا وبلاگ به وب سایت "بهشت ارغوان" قربة الی الله لینک دهید.

کپی کردن از مطالب بهشت ارغوان آزاد است. ان شاء الله لبخند حضرت زهرا نصیب همگیمون

مـــــــــــادر خیلی دوستت دارم