بهشت ارغوان | حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

بهشت ارغوان | حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

ختم صلوات

ختم صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف)

طبقه بندی موضوعی


کلماتی که از طریق اهل بیت از رسول الله نسبت به آن بزرگوار نقل شده است

«یا خدیجة، هذا جبرئیل یخبرنی (یبشرنی) انها انثی، و انها النسلة الطاهرة المیمونة، و ان الله- تبارک و تعالی- سیجعل نسلی منها، و سیجعل من نسلها ائمة، و یجعلهم خلفائه فی ارضه بعد انقضاء وحیه»؛ (32)

ای خدیجه! این جبرئیل است که به من خبر می دهد (یا بشارت می دهد) که کودکی که در رحم داری دختر است و اینکه نسل پاکیزه و با میمنتی است، و بزودی خداوند- تبارک و تعالی- نسل مرا از او قرار می دهد، و بزودی از نسل او امامانی قرار خواهد داد که بعد از انقطاع وحیش آنان را جانشینان روی زمین می گرداند.

«ففاطمة حوراء انسیة: فکلما اشتقت الی رائحة الجنة، شممت رائحة ابتنی فاطمة»؛ (33)

پس فاطمه حوریه بشر گونه است، لذا هر زمان مشتاق بوی بهشت می شوم، دخترم فاطمه را می بویم.

«فما قبلتها قط الا، وجدت رائحة شجرة طوبی منها»؛ (34)

هرگز فاطمه را نمی بوسم، مگر اینکه بوی درخت طوبی را از او استشمام می کنم.

امیرالمومنین علی علیه السلام به رسول الله صلی الله علیه و آله عرض کرد:

«نور فاطمة من نورنا؟»

آیا نور فاطمه از نور ما است؟

حضرت فرمود:

«اولا تعلم؟!»

مگر نمی دانی؟!

آنگاه علی علیه السلام به جهت شکر این نعمت، به درگاه الهی سجده کرد. (35)

«إن الله لیغضب لغضب فاطمة، و یرضی لرضاها»؛ (36)

خداوند به غضب فاطمه، غضب می کند و به خشنودی او خشنود می شود.

«إن الله تعالی اختار من النساء أربع: مریم و آسیه و خدیجه و فاطمة...»؛ (37)

خداوند متعال از میان زنان، چهار زن را برگزید، مریم، آسیه، خدیجه و فاطمه...

«الحسن والحسین خیر اهل الارض بعدی و بعد ابیهما، و امهما افضل نساء اهل الارض»؛ (38)

حسن و حسین، بهترین اهل زمین بعد از من و پدرشان هستند، و مادرشان افضل زنان روی زمین است.

«فاطمة سیدة نساء اهل الجنة من الاولین و الاخرین»؛ (39)

فاطمه، سیده و سرور زنان اهل بهشت از اولین و آخرین است.

«فاطمه سیدة نساء العالمین من الاولین و الاخرین»؛ (40)

فاطمه، سیده و سرور زنان عالمین از اولین تا آخرین آنهاست.

«انت منی و انا منک»؛ (41)

تو از منی، و من از توام.

«ان فاطمة شجنة منی، یسخطنی ما أسخطها و یرضینی ما ارضاها»؛ (42)

فاطمه، شاخه و پاره ای از من است، آنچه او را به غضب آورد مرا به غضب آورده است و آنچه او را خشنود کند مرا خشنود خواهد کرد.

«یا فاطمة، من صلی علیک، غفر الله، والحقه بی حیث کنت من الجنة»؛ (43)

ای فاطمه! هر کس بر تو صلوات فرستد، خداوند او را آمرزیده و در بهشت، هر کجا باشم، به من ملحق خواهد کرد.

«و لولا علی ما کان لفاطمة کفو ابداً»؛ (44)

اگر علی علیه السلام نبود همتایی برای زهرا سلام الله علیها نمی بود.

«اللهم، انهما احب خلقک الی فأحبهما، و بارک فی ذریتهما، و اجعل علیهما منک حافظا. و انی اعیذهما بک و ذریتهما من الشیطان الرجیم»؛ (45)

بارالها! این دو (علی و فاطمه علیهما السلام) محبوبترین و مخلوقات تو نزد من می باشند، تو نیز ایشان را محبوب خود قرار ده، و نسلشان را مبارک گردان و در حفظ و حراست خود قرار ده. من این دو، و فرزندان آنها را از شر شیطان رجیم در حفظ و حراست تو پناه می دهم.

«اللهم، هذه ابنتی و أحب الخلق الی. أللهم، و هذا اخی و احب الخلق الی»؛ (46)

خداوندا، این دخترم و محبوبترین مخلوقات نزد من است، بار الها، این برادرم و محبوبترین مخلوقات نزد من است.

«یا علی، هذه بنتی، فمن اکرمها فقد اکرمنی، و من اهانها فقد اهاننی»؛ (47)

ای علی! این دختر من است، هر کس به او احترام بگذارد مرا گرامی داشته است، و هر که به او اهانت کند به من اهانت کرده است.

«یا علی، اما علمت ان فاطمة بضعة منی و انا منها؟ فمن آذاها فقد آذانی، (و من آذانی فقد آذی الله)، و من آذاها بعد موتی کان کمن آذاها فی حیاتی، و من آذاها فی حیاتی کان کمن آذاها بعد موتی»؛ (48)

ای علی! مگر نمی دانی که فاطمه پاره تن من است و من نیز از اویم؟ پس هر کس او را اذیت کند مرا اذیت کرده است، (و هر که مرا اذیت کند خدا را اذیت نموده است)، و هر کس بعد از مرگ من او را آزار دهد، مثل کسی است که در حال حیاتم او را اذیت کرده باشد، هر کس او را در حیاتم اذیت کند، مثل کسی است که بعد از وفاتم او را آزار دهد.

«علی (منی) و ابنای منه، والطیبون منی و انا منهم، و هم الطیبون بعد اُمهم، و هم سفینة، من رکبها نجی، و من تخلف عنها هوی: الناجی فی الجنة، و الهاوی فی لظی»؛ (49)

علی (از من است) و دو پسرم (حسن و حسین) از اویند، و پاکیزگان از من هستند و من از ایشان هستم، و ایشان پاکیزگانند بعد از مادرشان. آنان کشتی نجاتند، هر کس بر آن سوار شد نجات یافت، و هر کس از آن باز ماند ساقط شده و هلاک گردید. نجات یابنده در بهشت، و سقوط کننده در آتش جای دارد.

امام حسین علیه السلام از پیامبر صلی اللَّه علیه و آله روایت کرده است که فرمود:

«فاطمة بهجة قلبی و ابناها ثمرة فؤادی و بعلها نور بصری»؛ (50)

فاطمه علیها السلام مایه سرور و خوشحالی من می باشد، همچنین دو فرزندش میوه دلم و همسرش نور چشمم می باشد.

و از جمله بیانات و سفارش هایی که رسول خدا صلی اللَّه علیه و آله در حال احتضار به علی داشت این بود: علی جان! فاطمه علیها السلام امانت خدا و رسولش در نزد تو می باشد، پس، از این امانت خوب نگهداری کن و می دانم که چنین خواهی کرد، بدان که او مریم کبری است. (51)

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: «همانا خداوند که سپاس و ستایش ویژه او است، محبت علی و فاطمه و فرزندانشان را بر تمام مخلوقات عرضه فرمود، هر یک از آنان که زودتر پذیرفتند پیامبران را از بین آنان قرار داد و کسانی را که بعد از آنان اجابت کردند شیعه و پیرو ایشان نمود. خداوند همه آنان را در بهشت جمع می کند». (52)

 


(32) بحارالانوار، ج43، ص2، ح1.

(33) بحارالانوار، ج43، ص4، ح2.

(34) بحار الانوار، ج43، ص6، ح6.

(35) بحارالانوار، ج43، ص8، ح11.

(36) بحارالانوار، ج43، ص19، ح2.

(37) بحارالانوار، ج43، ص19، ح3.

(38) بحارالانوار، ج43، ص19، ح5.

(39) بحارالانوار،ج43، ص21، ح10.

(40) بحارالانوار، ج43، ص26، ح25.

(41) بحارالانوار، ج43، ص33.

(42) بحارالانوار، ج43، ص54.

(43) بحارالانوار، ج43، ص55.

(44) بحارالانوار، ج43، ص58.

(45) بحارالانوار، ج43، ص93، ح4.

(46) بحارالانوار، ج43، ص96، ح5.

(47) بحارالانوار، ج43، ص141، ح36.

(48) بحارالانوار، ج43، ص202، ح31.

(49) بحارالانوار، ج77،ص278، ح1.

(50) مقتل الحسین خوارزمی، ج1، ص59.

(51) بحارالانوار، ج22، ص484.

(52) علامه کشفی، «المناقب المرتضویه»، ص98.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

خـــانه | درباره مــــا | سرآغاز | لـــوگوهای ما | تمـــاس با من

خواهشمندیم در صورت داشتن وب سایت یا وبلاگ به وب سایت "بهشت ارغوان" قربة الی الله لینک دهید.

کپی کردن از مطالب بهشت ارغوان آزاد است. ان شاء الله لبخند حضرت زهرا نصیب همگیمون

مـــــــــــادر خیلی دوستت دارم